Aktualności
Dzień Zdrowia w edukacji wczesnoszkolnej
- Szczegóły
- Odsłony: 1429
W kwietniu obchodziliśmy Dzień Zdrowia, który został ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia. Jest to doskonała okazja, aby przypomnieć sobie jakie znaczenie dla naszego organizmu ma zdrowe odżywianie się i przybliżyć prozdrowotne zachowania. Z tej okazji uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wykonali „Zdrowe Kanapki”. Każdy mógł wykonać kanapki według własnego pomysłu. Kanapki przygotowane przez naszych uczniów, zamieniły się w wesołe postacie, bajkowe zwierzątka, które zachęcały do tego, by je zjeść. Odbyły się również pogadanki na temat sensu zdrowego odżywiania oraz wartości zdrowia.
Konkurs plastyczny KRUS
- Szczegóły
- Odsłony: 1523
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wzięli udział w ogólnopolskim konkursie prewencyjnym dedykowanym dzieciom uczęszczającym do szkół z terenów wiejskich. Organizatorem konkursu jest Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, a jego celem - promowanie prawidłowych nawyków i zachowań związanych z przebywaniem, zabawą i pracą w gospodarstwie rolnym.
Tegoroczna edycja Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci przebiegała pod hasłem „Bezpiecznie na wsi mamy - od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”. Patronat Honorowy nad konkursem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu pracy plastycznej, w dowolnej technice, obrazującej sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy w gospodarstwie rolnym oraz rolniczym chorobom zawodowym. Oto prace naszych uczniów:
KONKURSY JĘZYKOWE W NASZEJ SZKOLE
- Szczegóły
- Odsłony: 1539
20 kwietnie br. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kolejnej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego FOX pod patronatem naukowym Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Z powodu ograniczeń pandemicznych tegoroczny konkurs odbył się w formie zdalnej. Uczniowie startowali w trzech grupach wiekowych:
- Kittens (dla klas III – IV),
- Bunnies (dla klas V-VI)
- Ducks (VII – VIII).
W kategorii Kittens naszą szkołę reprezentowali: Michał Królik (kl. IVa) oraz Krystian Ochnik (kl. IVb). W kategorii Bunnies naszą szkołę reprezentowali: Julia Abramczyk, Alicja Maciejewska oraz Mateusz Walaszek z klasy VI. W kategorii Ducks – Ilaria Ziarek i Adam Królik z klasy VIIa.
Każda kategoria wiekowa to inne wymagania i inna lektura. W tym roku obowiązujące lektury to m. in.: „Sleeping Beauty”, „Ali Baba” oraz „Mysterious Island”. Każda grupa miała również przygotować się do tzw. „Trzech pytań gratis”, które w tym roku obejmowały wiedzę z zakresu poznawanych w szkole podstawowej czasów teraźniejszych i przeszłych. Na wyniki należy poczekać do 2 miesięcy.
Pod koniec marca obył się również Szkolny Konkurs Wiedzy z Języka Angielskiego i Języka Niemieckiego. W kategorii klas IV – VI uczniowie rozwiązywali test on-line z zakresu leksyki, gramatyki, komunikacji oraz znajomości kultury krajów anglojęzycznych. Dodatkowo pojawiło się kilka pytań z zakresu znajomości kultury krajów niemieckojęzycznych. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
- I miejsce – Mateusz Walaszek, klasa VI
- II miejsce – Alicja Maciejewska , klasa VI
- III miejsce – Krystian Ochnik z klasy IVb oraz Michał Królik z klasy IVa
W kategorii klas VII – VIII uczniowie rozwiązywali dwa testy on-line z j. angielskiego i j. niemieckiego z zakresu leksyki, gramatyki, komunikacji oraz znajomości kultury krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
- I miejsce – Jakub Walaszek, klasa VIII
- II miejsce – Robert Dzido, klasa VII b
- III miejsce – Julia Szumlewicz, klasa VIII
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.
POWITANIE WIOSNY W BLOKU EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
- Szczegóły
- Odsłony: 1594
Nadejście wiosny wywołuje u dzieci dużo radości i niecierpliwego oczekiwania na pierwsze ciepłe promyki słońca. Ogromne emocje wśród naszych uczniów wzbudziły już same przygotowania do nadejścia tej pięknej pory roku. Tegoroczne obchody Dnia Wiosny rozpoczęły się w edukacji wczesnoszkolnej wcześnie. Zanim w kalendarzu pojawiła się data 21 marca, dzieci założyły w klasach lekcyjnych zielone ogródki. Codziennie obserwowały wzrost i rozwój roślinek. Śpiewaliśmy piosenki, czytaliśmy wiersze i opowiadania o tematyce wiosennej. Odbyły się spacery w poszukiwaniu zwiastunów wiosny w przyrodzie, które zainspirowały dzieci do wykonania prac plastycznych. Uczniowie umówionego dnia przyszli ubrani na zielono, przebrali się za bociany i żabki. Niestety, przejście do nauki w systemie zdalnym, zmusiło nas do zmiany planów. We własnych domach dzieci wykonały różnymi technikami portrety Pani Wiosny, tropiły jej nadejście w przydomowych ogródkach, na polach, łąkach. Witaliśmy wiosnę z nadzieją, że pozostanie z nami i zazieleni łąki, drzewa, trawy.
Dzień Ziemi 2021
- Szczegóły
- Odsłony: 1580
Światowy Dzień Ziemi obchodzony jest 22 kwietnia. Tegorocznym motywem przewodnim jest hasło „Przywróć naszą Ziemię”.
W porównaniu do poprzednich lat, wiele akcji towarzyszących Dniu Ziemi w naszej szkole, z powodu pandemii koronawirusa jest wstrzymanych, dlatego też zapraszamy Was do udziału w konkursach ekologicznych.
I. Konkurs Edukacji Ekologicznej dla uczniów klas 1-3 ,,Mistrz Recyklingu i Przyjaciele 2021’’
Regulamin Konkursu Plastycznego
Organizator: Szkoła Podstawowa Wola Gułowska - Zespół matematyczno-przyrodniczy
Cele konkursu:
- propagowanie właściwych postaw ekologicznych
- zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o środowiska
- kształtowanie wyobraźni plastycznej
- wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych
- rozwijanie umiejętności manualnych
Tematyka pracy: praca plastyczna=projekt puzzli lub rysunek uczący jak i dlaczego segregujemy odpady komunalne wykonana dowolną techniką na temat: „MISTRZ RECYKLINGU I PRZYJACIELE 2021”.
Warunki uczestnictwa: wykonaną pracę należy sfotografować i przesłać jedno zdjęcie do P. Elżbiety Filip na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Termin nadsyłania prac - 22.04.2021 r.
Konkurs fotograficzny ,,To chciałbym ocalić’’
I .Cele i tematyka konkursu:
1. Celem konkursu jest:
• zwrócenie uwagi na piękno otaczającej nas przyrody i niepożądanych zmian w środowisku przyrodniczym,
• propagowanie wśród uczniów zainteresowania przyrodą,
• rozwijanie zainteresowań i popularyzacja fotografii wśród uczniów.
2. Tematyką zdjęć są elementy przyrody ożywionej np. drzewa, stawy i nieożywionej np.głazy, które należy chronić ze względu na ich walory i wartości.
II. Zasady konkursu:
1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas IV-VI Szkoły Podstawowej w Woli Gułowskiej.
2. Czas trwania konkursu: do 22.04.2021
3. Przystąpienie do konkursu następuje przez wysłanie pracy fotograficznej.
4. Każdy uczestnik konkursu może zgłosić 1 pracę fotograficzną wraz z opisem.
5. Opis musi zawierać lokalizację obiektu znajdującego się w naszej gminie, uzasadnienie, dlaczego dany obiekt uczestnik konkursu chce uchronić od zapomnienia.
6. Biorąc pod uwagę wyjątkową sytuację spowodowaną pandemią Covid-19, prosimy o nadsyłanie zdjęć w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
7. Zgłoszone prace będą eksponowane na wystawie pokonkursowej.
III. Zasady rozstrzygnięcia konkursu:
1. Zgłoszone zdjęcia zostaną ocenione przez jury w składzie powołanym przez organizatora.
2. Ogłoszenie wyników nastąpi po 22.04.2021.
3. Najlepsze prac zostaną nagrodzone. Jury zastrzega sobie prawo do przyznania wyróżnień
„Geografia po niemiecku- parki narodowe w Polsce”
Regulamin Konkursu
I.Cele konkursu.
1.Popularyzacja wiedzy z geografii i języka niemieckiego.
2.Rozbudzanie i rozszerzanie zainteresowań ww. przedmiotów.
3.Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji (mapa, tekst źródłowy)
4. Kształtowanie umiejętności czytania, interpretowania, posługiwania się mapą.
5. Poszerzanie wiedzy o własnym regionie, kraju.
6.Kształtowanie właściwych postaw człowieka wobec przyrody.
7. Promowanie uczniów o szczególnych zainteresowaniach i wiedzy z geografii i języka niemieckiego.
8. Stworzenie uczniom warunków do wykazania się swoją wiedzą, zainteresowaniami.
II. Uczestnicy konkursu
Konkurs skierowany jest do uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej.
III. Przebieg konkursu
Konkurs polega na wykonaniu prezentacji wybranego polskiego parku narodowego w języku niemieckim.
Chęć udziału w konkursie uczniowie powinni zadeklarować u nauczyciela geografii lub języka niemieckiego do 22.04.2021
IV. Kryteria oceny.
Zgłoszone prezentacje zostaną ocenione przez jury w składzie powołanym przez organizatora. Każda prezentacja powinna zawierać przynajmniej 10 slajdów, na których przedstawione obiekty będą opisane w języku niemieckim.
V. Nagrody.
1. Za udział w konkursie każdy uczestnik otrzymuje pochwałę zapisaną w dzienniku.
2. Uczniowie o najwyższych miejscach otrzymują nagrody rzeczowe.
VI. Zakres materiału.
1.Geografia
-znajomość pojęcia parku narodowego, ochrony przyrody;
-znajomość form i rodzajów ochrony przyrody;
-znajomość funkcji pełnionych przez parki narodowe;
-znajomość parków narodowych w Polsce;
-umiejętność wskazania (odczytania) parków narodowych na mapie Polski
-charakterystyka parków narodowych w Polsce (lokalizacja, logo, cechy charakterystyczne);
2. Język niemiecki
-znajomość pojęcia parku narodowego, ochrony przyrody;
-charakterystyka parków narodowych w Polsce (lokalizacja, logo, cechy charakterystyczne);
-znajomość słownictwa związanego z światem przyrody
Biorąc pod uwagę wyjątkową sytuację spowodowaną pandemią Covid-19, prosimy o nadsyłanie zdjęć w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszamy do udziału w konkursach i życzymy jak najlepszych wyników
MAŁY MISTRZ MATEMATYKI KLAS I-III
- Szczegóły
- Odsłony: 1562
Uczniowie klas I-III uczestniczyli w konkursie matematycznym zorganizowanym w ramach obchodów Dnia Liczby Pi przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Celem konkursu była popularyzacja matematyki jako atrakcyjnej dziedziny nauki, rozwijanie zdolności i zainteresowań oraz dostarczenie dzieciom radosnych przeżyć i zadowolenia z osiągnięcia sukcesu.
Zadania konkursowe zostały przygotowane przez nauczycieli i obejmowały treści z podstawy programowej. Były to zadania nietypowe, o charakterze łamigłówek matematycznych, wymagające nie tylko umiejętności rachunkowych, ale również wnioskowania i logicznego myślenia. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, wzięły w nim udział wszystkie chętne dzieci. Oceny zadań konkursowych dokonała komisja złożona z wychowawców klas I-III. Laureaci otrzymali z rąk pana dyrektora Przemysława Sali dyplomy i drobne upominki. A wyniki przedstawiają się następująco:
Klasa I
I miejsce i tytuł Małego Mistrza Matematyki kl. I – Amelia Cybula
II miejsce – Michał Mazur
III miejsce – Maja Abramczyk
Klasa II
I miejsce i tytuł Małego Mistrza Matematyki kl. II – Szymon Walaszek
II miejsce – Ania Chojęta
III miejsce – Wojtek Kępka
Wyróżnienie - Lena Bujak
Klasa III
I miejsce i tytuł Małego Mistrza Matematyki kl. III – Kasia Kołodziejczyk
II miejsce – Natalka Grabowska
III miejsce – Nikola Walaszek