Laboratoria Przyszłości
- Szczegóły
- Odsłony: 2018
Nasza Szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości
Dzięki otrzymanemu wsparciu, wszyscy uczniowie naszej szkoły będą mogli korzystać z nowoczesnych narzędzi i technologii wspierających edukację. Nasza szkoła uzyskała kwotę 60 000,00 zł.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Więcej informacji uzyskacie Państwo na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/laboratoria
Program Laboratoria Przyszłości
w Zespole Szkół w Woli Gułowskiej
w roku szkolnym 2022-2023
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Dzięki otrzymanemu wsparciu, wszyscy uczniowie naszej szkoły mogą korzystać z nowoczesnych narzędzi i technologii wspierających edukację. Nasza szkoła uzyskała kwotę 60 000,00 zł.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości szkoła zakupiła:
1. Sprzęt i wyposażenie Pracowni Informatycznej oraz druku 3D.
® Drukarka 3D SkriLab
® Filament (biały, żółty, czerwony, niebieski, zielony)
® Laptop Ace TravelMate P2 i5 8GB 256SSD
2. Wyposażenie Pracowni Robotyki i Programowania.
® Zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami RFID Starter Kit
® Zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami RFID Starter – rozszerzenie
3. Sprzęt i wyposażenie Pracowni Audio-Video.
® Bezprzewodowy głośnik przenośny Sony SRS-XP500
® Statyw do aparatu i kamery
® Mikrofon kierunkowy Saramonic Vmic-Mini
® Mikroport Saramonic Blink 500 B1
® Gimbal do aparatu fotograficznego i kamery
® Zestaw oświetleniowy: Lampa SOFTBOX ze statywem i żarówką
® Aparat fotograficzny Sony RX100 III
4. Pomoce dydaktyczne
Kompetencje techniczne i praktyczne
® (plansze dydaktyczne): “Rower”, “Wybrane znaki i sygnały”, “Pionowe znaki drogowe”, “Poziome znaki drogowe”, “Metody obróbki i konserwacji żywności”, “Rodzaje drewna i produkty z drzew”, “Rodzaje materiałów i ich zastosowanie – tworzywa sztuczne”, “Właściwości i zastosowanie papieru”, “Oznaczenia na metkach odzieżowych”, “Jak używać pistoletu do klejenia na gorąco”, “Symbole stosowane w schematach elektrycznych i elektronicznych”, “Urządzenia pomiarowe w domu”
® (zestawy badawcze/przyrządy): “Zestaw elektroniczny 500”, “Eksperymenty - obwód prądu”, “Stacja lutownicza HOT AIR z grotem 2w1 898D”, “WirtLabChem Empiriusz Rozszerzony”
5. Meble i wyposażenie szkolne do Pracowni Laboratoria Przyszłości.
® Szafa metalowa na narzędzia z półkami
® Apteczka
Zaplanowane działania na rok szkolny 2022/2023
Zaplanowane |
Przewidziane formy realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Wykorzystanie dostępnych pomocy: plansze dydaktyczne
Wykorzystanie zestawów elektronicznych, lutownicy, apteczki
|
· Zajęcia lekcyjne (technika, fizyka, inne) · Zajęcia pozalekcyjne, zajęcia dodatkowe: Robotyka, Klub Młodych Techników
|
E. Filip J. Szczepaniak J. Goleń
J. Szczepaniak E. Filip |
“WirtLabChem Empiriusz Rozszerzony”
Organizacja spotkania z ekipą Mobilnych Laboratoriów Przyszłości.
|
· Zajęcia lekcyjne (chemia) -doświadczenia chemiczne dla młodszych uczniów - kl. 7“Eksperymenty chemiczne” · “Laboratorium młodego badacza” · Przeprowadzenie dla uczniów klas 4,5,6a i 6b specjalne lekcje w formie warsztatowej rozwijające ich kompetencje przyszłości. Możliwość zapoznania się z drukarkami 3D, goglami VR, robotami, mikrokontrolerami, nowoczesnym sprzętem technicznym.
|
E. Jazurek |
Zajęcia z Druk 3D Robotyka |
· Wykorzystanie drukarki 3D w szkole przez uczniów na różne sposoby jako, logo, rekwizyty muzyczne, narzędzie do nauki projektowania, programowania tworzenia modeli budowli, zabawek itp. |
J. Szczepaniak |
Wykorzystanie sprzętu Audio-Video |
· Nagrywanie reportaży, filmów, audycji wykorzystując: słuchawki studyjne, statyw, mikrofon z akcesoriami, oprogramowanie do edycji, kamerę cyfrową i aparat cyfrowy
|
A. Wójtowicz |
Korelacja/współpraca |
· Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami i · zespołami działającymi w szkole: · Doradztwo zawodowe – organizacja np.. “Festiwal zawodów przyszłości” wykorzystujący sprzęt Laboratoria Przyszłości · Apele/akademie, spotkania, na zajęciach dodatkowych aktywnych przerwach (nauka tańca)
|
E. Filip D. Królik A. Wójtowicz A. Pietruszka |
Nawiązanie współpracy z innymi szkołami realizującymi program Laboratoria Przyszłości |
· Zespół Szkolno-Przedszkolnym w Adamowie · Szkoła Podstawowa w Krzówce · Prezentacja sprzętu i wyposażenia, · Wymiana doświadczeń · Organizacja innych działań (np. konkursu)
|
E. Filip G. Józwik |
Informacja na temat wykorzystania zakupionych pomocy dydaktycznych:
1. Laboratorium Wirtualne Empiriusz
2. Mobilne Laboratorium Przyszłości
4. Wykorzystanie głośnika przenośnego
5. Wykorzystanie Zestawów Młodego Elektronika
5. Zestawy elektroniczne - zajęcia w edukacji wczesnoszkolnej