1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego dyrektor szkoły przekazuje informację na temat dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkole podstawowej w roku szkolnym 2023/2024:

08.09.2023 r.,02.11.2023 r., 03.11.2023 r., 02.05.2024 r., 14.05.2024 r., 15.05.2024r.,16.05.2024 r.,31.05.2024 r.

 

W tych dniach istnieje możliwość organizacji zajęć opiekuńczych (świetlicowych). Potrzebę organizacji takich zajęć należy zgłosić do sekretariatu szkoły (25 755 02 08).

 

Zestaw podręczników 2023/2024

Zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy oraz materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach 

Rok szkolny 2023/2024

Kliknij tutaj

 

 

Zestaw podręczników 2022/2023

Zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy oraz materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach 

Rok szkolny 2022/2023

Kliknij tutaj

 

 

Dzieci pytają o wojnę w Ukrainie. Poradnik dla rodziców.

Dzieci pytają o wojnę w Ukrainie.

Poradnik dla rodziców.

   

     Wojna w Ukrainie wstrząsnęła całą Europą. Dzieci, nawet te najmłodsze, obserwują emocje rodziców, słuchają ich rozmów i udziela im się niepokój. Często zadają pytania, na które nie wiemy, jak odpowiedzieć. Ważne jest, aby nie unikać rozmowy, a odnaleźć na nią bezpieczną przestrzeń. 

 

Bądźmy dla dzieci pierwszym źródłem informacji

    Niemożliwe jest zamknięcie dziecka w bańce, w której wojna nie istnieje. Prędzej czy później dotrą do niego informacje o tym, co dzieje się w Ukrainie. Lepiej, żeby dowiedziało się od rodziców niż z TikToka, czy od rówieśników. Podczas rozmowy możemy mieć wpływ na informacje, jakie przekażemy dziecku i dostosować je do jego wieku. Nie musimy, a nawet nie powinniśmy, opowiadać im o drastycznych szczegółach wojny. Bądźmy delikatni, dając jednocześnie najmłodszym poczucie bezpieczeństwa. 

NAJLEPIEJ OGRANICZYĆ TELEWIZJĘ.

 

Bądźmy opanowani i przekazujmy wartości, które teraz są najważniejsze

      Rozmowa o wojnie może być dla dzieci nauką empatii i szacunku do drugiego człowieka. Starajmy się przekazać mu wartości, które teraz są najważniejsze, unikając jednocześnie krwawych i brutalnych obrazów, jakie może wywołać samo słowo "wojna". Mówmy o pomocy i wsparciu osób z Ukrainy. Być może w jego przedszkolu czy szkole wkrótce pojawią się ukraińskie dzieci.

 

Nie oglądajmy przy dziecku scen z wojny

     Postarajmy się ograniczyć obrazy wojny, jakie przyswaja dziecko. Nie oglądajmy w jego obecności telewizji czy drastycznych nagrań w mediach społecznościowych.

 

Wyjaśnijmy, co się dzieje

     Najbardziej boimy się nieznanego. Warto przekazać dziecku informacje, które oswoją je z tematem. Unikajmy przy tym oceniania stron. Pozwólmy dziecku zadawać pytania i spokojnie na nie odpowiedzmy. Oczywiście dostosujmy odpowiedzi do jego wieku. 

 

Dajmy dziecku przestrzeń na emocje

     Wiadomość o wojnie jest trudna dla dorosłych, a co dopiero dla dziecka. Pozwólmy dziecku na złość, smutek, czy strach. Bądźmy wyrozumiali i nie starajmy się na siłę go uspokoić. Zamiast tego nazywajmy jego uczucia i okażmy zrozumienie. Bądźmy blisko. Sami starajmy się zachować spokój i nie wpadać przy dziecku w panikę. To my mamy być dla niego wsparciem, a nie ono dla nas. 

 

Zróbmy coś z dzieckiem dla Ukrainy

     Czasem wystarczy drobny gest jak narysowanie laurki czy powieszenie w oknie flagi, aby dziecko poczuło się lepiej. Zadbajmy razem o to, aby w domu panowała atmosfera nadziei - nie bezsilności.

 

https://dzieciecapsychologia.pl/jak-wspierac-i-czy-rozmawiac-z-dziecmi-o-wojnie-w-ukrainie/

 

M.Golian

 

Zapraszamy do udziału w kursie “Uważni rodzice”

Zapraszamy do udziału w kursie “Uważni rodzice”

Zapraszamy rodziców dzieci 7-11 lat na pogłębiony kurs, którego uczestnicy dowiedzą się jak być uważnym rodzicem i jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka online. Podczas 6 webinariów oraz towarzyszącej im komunikacji na zamkniętej grupie na Facebooku przyjrzymy się korzystaniu przez dzieci z internetu w kontekście ich potrzeb rozwojowych, funkcjonowania w rodzinie i grupie rówieśniczej. Opowiemy, jak możemy je w tej przygodzie wspierać. Omówimy zagrożenia i powiemy jak na nie reagować, gdzie szukać.

Kurs zrealizowany będzie w 3 edycjach. Aby zapisać się na wybraną edycję należy: dołączyć do grupy na Facebooku, zaakceptować regulamin grupy oraz wypełnić ankietę rekrutacyjną. Rejestracja będzie otwarta do wyczerpania limitu miejsc.

O przystąpieniu do kursu decyduje kolejność zgłoszeń. 

ZAPISY:

I edycja 14.10-28.11

II edycja 21.10-05.12

III edycja 28.10-12.12

Organizator: Platforma Edukacyjna Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

 

 

„Aktywny powrót do szkoły WF z AWF”

Szanowni  Państwo,

W ramach programu ministerialnego „Aktywny powrót do szkoły WF z AWF” prosimy o zapoznanie się z materiałami edukacyjnymi:

  • negatywne skutki izolacji społecznej i brak aktywności fizycznej,
  • zalecenia dotyczące aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w okresie 11/12- 17 lat.
  • rekomendacje dla aktywności fizycznej uczniów COVID-19.

KLIKNIJ TUTAJ

Zespół nauczycieli wychowania fizycznego

 

 

Zestaw podręczników 2021/2022

Zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy oraz materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach 

Rok szkolny 2021/2022

Kliknij tutaj

 

 

Organizacja kształcenia od 31 maja 2021 r.


 Organizacja kształcenia 

w Zespole Szkół od 31.05.2021 r.

Od dnia 31.05.2021 r. wszystkie klasy szkoły podstawowej będą pracować w systemie stacjonarnym w szkole.

 

W związku z powyższym proszę o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

1. Uczniowie szkoły podstawowej i wychowankowie przedszkola na teren Zespołu Szkół wchodzą czterema wejściami. Wejściem pierwszym od strony południowej wchodzą dzieci przedszkolne, wejściem drugim od strony wschodniej wchodzą uczniowie klas VI-VIII, wejściem trzecim od strony północnej wchodzą uczniowie klas IV-V. Uczniowie klas I-III wchodzą do szkoły wejściem czwartym od strony zachodniej.

2.  Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych. Uczniowie z objawami przeziębienia lub temperaturą są odsyłani do domu zgodnie z Procedurą postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19 (Procedura znajduje się poniżej).

3.      W budynku Zespołu Szkół im. gen Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej obowiązuje nakaz używania maseczek we wszystkich przestrzeniach wspólnych, takich jak: korytarze, szatnie, klatki schodowe. Powyższy nakaz obowiązuje wszystkie osoby przebywające w szkole (uczniów, pracowników, inne osoby przebywające w szkole za zgodą dyrektora szkoły).

4.    Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w maseczki do zastosowania w przestrzeni publicznej (zgodnie z aktualnymi przepisami prawa) oraz w przestrzeni wspólnej szkoły, gdy nie ma możliwości zachowania dystansu (rekomendowane maseczki chirurgiczne).

5.      Rodzice lub osoby przez nich upoważnione powinni przyprowadzić dziecko do szkoły/przedszkola przed wyznaczonym czasem rozpoczęcia zajęć umożliwiającym przebranie się w szatni. Po rozpoczęciu zajęć szatnia zostaje zamknięta i zdezynfekowana.

6.      Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej lub niezamieszkujących z osobą przebywającą w izolacji w warunkach domowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej, m.in. stosowanie maseczek w pomieszczeniach zamkniętych szkoły lub gdy nie ma możliwości zachowania dystansu na terenie szkoły (rekomendowane maseczki chirurgiczne).

7.      W wyjątkowych sytuacjach opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do budynku szkoły lub na teren szkoły, zachowując zasady:

a.       1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,

b.      dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,

c.       dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,

d.      opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: maseczki - rekomendowane maseczki chirurgiczne, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).

8.      Bezwzględnie obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.

9.      Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie mogą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą. Przybory i podręczniki można zostawiać w szkole, kiedy uczeń wraca do domu.

10.  Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.

11.  Ogranicza się przebywanie osób z zewnątrz w budynku szkoły i przedszkola. Wszelkie sprawy związane z funkcjonowaniem szkoły i przedszkola należy kierować do sekretariatu szkoły na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub telefonicznie na numer telefonu 25 755 02 08. Wstęp do budynku szkoły i przedszkola osób innych niż rodzice i uczniowie możliwy jest w wyjątkowych sytuacjach po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z sekretariatem szkoły (obowiązuje stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, poruszanie się tylko w wyznaczonych rejonach).

12.  Uczniowie przebywają w klasach wyznaczonych przez dyrektora szkoły. Przemieszczają się jedynie na zajęcia informatyki oraz wychowania fizycznego. Podczas przerw przebywają w wyznaczonych rejonach wewnątrz szkoły lub na zewnątrz budynku pod opieką dyżurującego nauczyciela. Uczniowie nie mogą przemieszczać się poza wyznaczone strefy bez opieki nauczyciela.

Podział szkoły podstawowej na strefy

Klasa

Nr sali

Strefa

I

35

1

II

33

1

III

34

1

IVa

29

2

IVb

31

2

V

30

2

VI

10

3

VIIa

12

3

VIIb

15

3

VIII

16

3

 

13.  Stołówka szkolna funkcjonuje w zwiększonym reżimie sanitarnym.

14. Uczniowie z poszczególnych stref spożywają posiłki w różnych godzinach zgodnie z harmonogramem podanym przez dyrektora szkoły.

REGULAMIN FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ IM. GEN. FRANCISZKA KLEEBERGA W WOLI GUŁOWSKIEJ W CZASIE EPIDEMII

KLIKNIJ TUTAJ

 

Organizacja dowozów do szkoły 

Kliknij tutaj

Joomla templates by a4joomla