Aktualności
Dzień liczby Pi
- Szczegóły
- Odsłony: 1514
14 marca przypada święto dobrze znanej w naszej szkole liczby π.
W związku z tym, odbędzie się w naszej szkole szereg konkursów związanych z liczbą pi.
Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w to świętowanie!
Każdy może wziąć udział w dowolnej liczbie konkursów, nie ma ograniczeń co do liczby biorących udział w konkursach
Wydarzenie |
Dla kogo |
Termin |
Szczegóły |
Konkurs techniczny |
Klasy 1-8 |
Do 15.03.2021 do godziny 12:00
Prace konkursową należy przesłać poprzez platformę Teams w formie zdjęcia, w zadaniu oznaczonym 3D-Pi. Wymagane jest przesłanie dwóch zdjęć. Na jednym zdjęciu wykonawca wraz ze swoją pracą, na drugim zdjęciu sama praca. Uczniowie klas 1-3 pracę mogą przekazać wychowawcom. |
Zadaniem uczestników jest wykonanie pracy o tematyce związanej z liczbą Pi (np. ciekawe ujęcie cyfr liczby Pi lub jej symbolu). Prace muszą być trójwymiarowe wykonane dowolną techniką.
Przy ocenie prac konkursowych komisja będzie brała pod uwagę: • Zgodność pracy z tematem konkursu • Estetykę wykonania • Oryginalność i pomysłowość.
|
„FASHION-PI”Konkurs na kostium liczby Pi.
|
Klasy 1-8 |
Do 15.03.2021 do godziny 12:00
Prace konkursową należy przesłać poprzez platformę Teams w formie zdjęcia, w zadaniu oznaczonym „FASHION-PI”.Wymagane jest przesłanie dwóch zdjęć. Na jednym zdjęciu wykonawca wraz ze swoją pracą, na drugim zdjęciu sama praca. Uczniowie klas 1-3 pracę mogą przekazać wychowawcom. |
Zadaniem uczestników jest wykonanie pracy o tematyce związanej z liczbą Pi. Należy wykonać kostium lub nakrycie głowy i maska na święto liczby pi.
Przy ocenie prac konkursowych komisja będzie brała pod uwagę: • Zgodność pracy z tematem konkursu • Estetykę wykonania • Oryginalność i pomysłowość
|
Konkurs na „SŁODKIE-PI” |
Klasy 1-8 |
Do 15.03.2021 do godziny 12:00
Prace konkursową należy przesłać poprzez platformę Teams w formie zdjęcia, w zadaniu oznaczonym „SŁODKIE-PI”. Uczniowie klas 1-3 pracę mogą przekazać wychowawcom. |
Zapraszamy wszystkich uczniów i nauczycieli do udziału w konkursie na najlepszy wypiek z motywem liczby Pi. Ciasta, ciastka, desery i inne słodkości będą oceniane tylko pod względem estetycznym i dekoracyjnym. Dekoracja lub/i kształt muszą być związane z liczbą Pi (np. wzory matematyczne z liczbą Pi, słynni matematycy badający liczbę Pi, zastosowanie liczby Pi itp.). Przy ocenie prac konkursowych komisja będzie brała pod uwagę: • Zgodność pracy z tematem konkursu • Estetykę wykonania • Oryginalność i pomysłowość. |
Konkurs wiedzy. „PIEKSPERT” |
Klasy 4-8 |
15 marca 2021 roku o godzinie 14:20 poprzez platformę Teams.
Do konkursu można zgłosić się do 12 marca 2021 poprzez dziennik elektroniczny wysyłając wiadomość zatytułowaną "Piekspert" do Pani Justyny Gajowy. |
Zadaniem uczestników będzie rozwiązanie testu na czas i udzielenie jak największej liczby poprawnych odpowiedzi na pytania związane z liczbą pi oraz matematyką.
|
Dla każdego uczestnika konkursu przewidziane zostały Vouchery, dyplomy uznania, nagrody w formie ocen. Dla zwycięzców w poszczególnych konkursach zostały przewidziane dyplomy i nagrody rzeczowe.
Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu 2021
- Szczegóły
- Odsłony: 1502
W lutym 2021 roku klasy IV -VIII aktywnie włączyły się w Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu wykonując plakaty plastyczno-techniczne oraz plakaty plastyczno-cyfrowe oraz ulotki związane z cyberprzestępczością. Klasy czwarte opracowywały tematykę „Bezpieczne gry w sieci” oraz „Dbaj o fejs”, klasa piąta „Bezpieczne wakacje w sieci”, klasa szósta „Mój wizerunek on-line”, klasy siódme „Cyberprzestępczość” „Komunikacja w Internecie”, klasa ósma „Bezpiecznie w sieci”. Celem działań było wspieranie mądrego wykorzystywania Internetu ze szczególnym uwzględnieniem i wykorzystaniem gier online bardzo popularnych i lubianych przez dzieci i młodzież. Opracowanie porad dotyczących bezpiecznego korzystania z sieci między innymi w zakresie ochrony swojego wizerunku, czy profilaktyki związanej z cyberprzestępczością.
Pamiętajmy! Każde udostępnione w sieci zdjęcie lub komentarz zaczyna żyć swoim życiem, nawet jeśli po chwili je usuniemy w sieci już krąży jego kopia. Nadmierne korzystanie z komputera oraz Internetu może doprowadzić do uzależnienia, zaniedbania relacji z bliskimi, wiąże się z ryzykiem nawiązania niebezpiecznych kontaktów z nieznanymi osobami, a także może doprowadzić do Hejtu nawet w małych społecznościach klasowych.
Ponadto na lekcjach informatyki przeprowadzane zostały tematy i pogadanki związane z bezpiecznym wykorzystaniem komputera i Internetu wykorzystując dostępne materiały na stronie www https://www.saferinternet.pl/pakiety-edukacyjne/dla-mlodziezy.
Galeria prac uczniów:
Serdeczne życzenia
- Szczegóły
- Odsłony: 1398
8 Marca –Dzień Kobiet
Dzień ten jestświetną okazja aby podziękować paniom za ich ciepło, życzliwość oraz delikatność i życzyć pogody ducha, uśmiechu i realizacji wszystkich marzeń.
Niech każdy dzień przynosi Wam radość i niegasnący zapał w odkrywaniu swych najskrytszych pasji.
Rada Rodziców
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
- Szczegóły
- Odsłony: 1545
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego – my także przyłączamy się do tych obchodów.
Wszyscy zapewne słyszeliście hasło głoszone przez Mikołaja Reja dla podkreślenia konieczności zerwania z panującą nadal w okresie renesansu modą pisania po łacinie: „A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają”. Zgadzamy się z Mikołajem Rejem, ale proponujemy, aby naszemu tegorocznemu świętu przyświecały słowa Janusza Korczaka:
„Źle mówić i pisać znaczy krzywdzić swoją mowę, tych którzy ją budowali” .
W związku z tym proponujemy Wam, drodzy Uczniowie, kilka zagadek językowych. Na odpowiedzi czekają panie Agnieszka Wojtowicz i Anna Kozak. Odpowiedzi możecie przesyłać poprzez Teams lub dziennik. Wszystkie poprawne odpowiedzi zostaną nagrodzone.
Zagadka 1.
– Chyba ostatnio widzieliśmy się na dyskotece, tej andrzejkowej !– wykrzyknęła Magda.
– A nie było to w dyskotece przy ulicy Lipowej? – zdziwił się Karol.
A więc „na dyskotece czy „w dyskotece” - który z naszych bohaterów użył poprawnego sformułowania?
Zagadka 2.
Czy odmiana czasownika przez osoby może sprawiać trudności – przekonajmy się!
Wskażcie poprawną odmianę czasownika mleć
a) ja mielę, ty mielisz, on mieli, my mielimy, wy mielicie, oni mielą
a może?
b) ja mielę, ty mielesz, on miele, my mielemy, wy mielecie, oni mielą
Zagadka 3.
O czym zapomnieliście w zdaniu: „Wiesz, zapoznałem śliczną dziewczynę”?