1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

Wycieczka klas I-III do Kazimierza Dolnego

Każdego, kto nie lubi nudy i chce aktywnie spędzić czas, zachęcamy do wyprawy do Kazimierza Dolnego. Taką właśnie wycieczkę 24 maja odbyli uczniowie klas I-III wraz z opiekunami. Kazimierz to niewielkie miasto, które swoją nazwę wzięło od imienia małopolskiego księcia – Kazimierza Sprawiedliwego, który założył tu osadę w XII wieku. W spacerze po tym historycznym miasteczku towarzyszyła nam pani przewodniczka, która opowieści historyczne przeplatała lokalnymi legendami, podaniami i ciekawostkami związanymi tematycznie z oglądanymi obiektami.

Wśród wielu miejsc, które zwiedziliśmy najpopularniejszą atrakcją były ruiny zamku i baszta - najstarszy zabytek miasta. Pomimo upalnego dnia z zapałem wspięliśmy się po jej stromych schodach aż na szczyt, skąd rozchodziła się wspaniała panorama na całą okolicę. Następnie udaliśmy się do Muzeum Nadwiślańskiego - Oddział Przyrodniczy, prezentującego swoje wystawy w imponującym obiekcie, jakim jest spichlerz zbożowy z XVI w. Wśród zbiorów muzealnych o charakterze edukacyjno-naukowym podziwialiśmy m.in. eksponaty ukazujące bogactwo flory i fauny z terenu Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Później, spacerując urokliwymi uliczkami, dotarliśmy do Kościoła św. Jana Chrzciciela i Bartłomieja, w którym znajdują się jedne z najstarszych w Polsce organów. Z kolei renesansowy Rynek zadziwił nas wspaniałymi kamienicami, … a także bogactwem pamiątek, które dzieci z zapałem oglądały i kupowały. Po pysznym obiedzie czekały na nas kolejne atrakcje, a mianowicie rejs statkiem Małopolskim Przełomem Wisły do miejscowości Janowiec. Nasz pełen wrażeń dzień zakończyliśmy przejazdem Eko Busikami do niezwykłych i malowniczych wąwozów lessowych, które wytworzyły się w wyniku wypłukiwania miękkich gleb przez wodę. Spacerowaliśmy najpopularniejszym wąwozem Korzeniowy Dół, któremu bajkowego charakteru nadają poskręcane korzenie drzew rosnących na skarpach. Wróciliśmy trochę zmęczeni, ale pełni wrażeń i wspomnień, które pozostaną z nami na długo.