1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

Bezpieczne ferie zimowe

     7  lutego 2019 r. odbyło się spotkanie profilaktyczno- edukacyjne dla uczniów klas I-III z policjantem PP w Adamowie. Głównym celem spotkania było bezpieczeństwo dzieci w trakcie zbliżających się ferii zimowych. Funkcjonariusz przestrzegał przed zagrożeniami, jakie mogą ich spotkać w czasie zabaw na śniegu i lodzie. Mówił o niebezpieczeństwie podczas zjazdów sankami w okolicach dróg, wchodzenia na zamarznięte akweny wodne, poruszaniu się po drogach publicznych po zmroku, bezpieczeństwie w sieci, informowaniu dorosłych gdzie idę i o której wrócę. Przypomniał zasady postępowania, gdy jest się świadkiem wypadku. Uczestnicy spotkania chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami i odpowiadali na zadane pytania. Na koniec spotkania nasz gość życzył wszystkim dzieciom udanych i bezpiecznych ferii zimowych.

 

 

Z wizytą w teatrze

     1 lutego dzieci i młodzież naszej szkoły pojechali do Ryk, by obejrzeć dwa spektakle teatralne.

 

dzieci@sieci_

     Spektakl profilaktyczny dzieci@sieci_ to widowisko przeznaczone zarówno dla dzieci jak i dla młodzieży – obejrzeli je uczniowie klas 5b, 6, 7, 8 i 3 gimnazjum.

     Oglądając spektakl wystawiony przez Teatr Profilaktyczny ALERT, uczniowie poznali historię młodego chłopca, ich rówieśnika, Artura, którego największym marzeniem było mieć jak najwięcej znajomych na Facebook’u. Artur w sposób lekkomyślnie dał się wciągnąć w grę rozgrywaną w sieci, która doprowadziła do tego, że jedyna życzliwa mu koleżanka ze szkoły znalazła się w szpitalu, a on sam padł ofiarą internetowego hakera, który całkowicie kontrolował jego życie, dzięki wielu fałszywym kontom na portalu społecznościowym.

     Z pewnością wielu uczniów po spektaklu zadało sobie pytanie, czy i on sam nie stracił już kontroli nad swoim przywiązaniem do komputera.

 

 

 

Kolumbowie

     Kolumbowie to spektakl Narodowego Teatru Edukacji, który opowiada o młodym pokoleniu skazanym i straconym przez okrutny los.

     Młodzież klas 8 i 3 gimnazjum poznała historię piątki przyjaciół, młodych ludzi, którzy byli do nich bardzo podobni – tak samo mieli marzenia, kochali życie, ale okrutny los sprawił, iż zmuszeni byli stanąć do walki, a ich przyjaźń poddana została niezwykłej próbie. To opowieść o patriotyzmie, ofiarności, odwadze i poświęceniu, o dramatycznych wyborach, strachu, niespełnionej miłości i rozwianych marzeniach.

     W tekst przedstawienia wpleciono fragmenty wielu utworów, między innymi „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego, „Pamiętnika z powstania warszawskiego” Mirona Białoszewskiego, „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall, „Opowiadań” Tadeusza Borowskiego, utworów Krzysztofa, Kamila Baczyńskiego Juliusza Słowackiego, Antoniego Słonimskiego.

     To przedstawienie to apel o pielęgnowanie narodowej tożsamości i pamięci o tragicznej historii naszego kraju.

 

 

Dzień Babci i Dzień Dziadka

      Są takie dwa dni, jedyne dwa dni w roku, kiedy każdemu robi się cieplej na sercu, to święto naszych Kochanych Babć i Dziadków.

     23 stycznia w Domu Kultury odbyła się wspaniała uroczystość, na którą uczniowie klas I-III zaprosili swoich Dziadków. Przybyłych licznie gości przywitał pan dyrektor Przemysław Sala, który również złożył dostojnym gościom życzenia. W trakcie uroczystości Babcie i Dziadkowie mogli podziwiać swoje pociechy w różnych formach artystycznych. Mali artyści z przejęciem odtwarzali swoje role, a czcigodni goście ze wzruszeniem odbierali czułe słowa kierowane pod ich adresem. Dzieci obdarowały swoich ukochanych Dziadków i Babcie słodkimi upominkami i własnoręcznie przygotowanymi laurkami z życzeniami. Mamy naszych uczniów przygotowały poczęstunek w postaci ciasta, herbaty i kawy. Atmosfera tej uroczystości była wspaniała, podziękowaniom ze strony gości nie było końca. W imieniu Babć i Dziadków wszystkim dzieciom, nauczycielom, rodzicom za zaproszenie i  przygotowanie uroczystości podziękowała pani Ewa Stempniak.

    Jeszcze raz dziękujemy Babciom i Dziadkom za przybycie na uroczystość i życzymy zdrowia, szczęścia, radości i wielu wspaniałych lat z wnukami.

 

 

 

ZA NAMI I SEMESTR

Za nami I semestr roku szkolnego 2018/2019. Czas na podsumowania

 

ŚREDNIA KLAS

Szkoła podstawowa

5b – 4,01

4 – 3,83

7 – 3,6

6 – 3,57

5a – 3,53

8 – 3,16

 Gimnazjum

3 gim. – 3,39

 

UCZNIOWIE Z NAJWYŻSZĄ ŚREDNIĄ

Szkoła podstawowa

1.      Kl.5a,  Ilaria Ziarek – 5,33

2.      Kl.5b, Klaudia Lipka – 5,25

3.      Kl.7, Adam Beczek – 5,21

4.      Kl.4, Julia Abramczyk – 5,18

5.      Kl.5b, Kamila Pikuła – 5,17

6.      Kl.5b, Hanna Bujak – 5,08

7.      Kl.5a, Adam Królik – 4,92

8.      Kl.6, Jakub Walaszek – 4,91

9.      Kl.5b, Jakub Pieńkosz – 4,75

10.     Kl.4, Alicja Maciejewska – 4,73

Kl.4, Mateusz Walaszek, – 4,73

11.     Kl.5b, Maja Szyszkiewicz – 4,68

12.     Kl.8, Milena Jazurek – 4,64

Kl.6, Katarzyna Kardas – 4,64

13.     Kl.6, Martyna Milczarczyk – 4,55

14.     Kl.5b, Robert Dzido – 4,5

Kl.7, Karol Błażejczyk – 4,5

Kl.7, Katarzyna Godun – 4,5

Kl.7, Natalia Borkowska – 4,5

 Gimnazjum

 1.      Antonina Kozłowska –5,27

 2.      Klaudia Cieślak – 4,87

 3.      Maria Brodowska – 4,73

 4.      Emilia Jazurek – 4,53

 

UCZNIOWIE ZE 100% FREKWENCJĄ

Julia Abramczyk

Emilia Kubik

Kacper Sarzyniak

Mateusz Kołodziejczyk

Klaudia Lipka

Kamila Pikuła

Katarzyna Cąkała

Oliwia Nastalska

Łucja Pietrzak

Jacek Tomaszewski

Adam Cybula

Mateusz Mioduchowski

Klaudia Ręcławowicz

 

FREKWENCJA KLAS

Klasa 4 – 95,33%

Klasa 4 – 93,95%

Klasa 8 – 93,6%

Klasa 5a – 92%

Klasa 6 – 92%

Klasa 7 – 92%

Klasa 3 gim – 89%

 

 

Zapraszamy do biblioteki!

     Szkolna biblioteka serdecznie zaprasza wszystkich uczniów do odwiedzin. Wśród wielu interesujących pozycji znaleźć można nowe tytuły, miedzy innymi:

M. Regner ,,Julka i Filip wciąż się kłócą”

M. Regner ,,Julka i Filip. Julka nie chce się uczyć”

M. Regner ,,Julka i Filip. Filip uwielbia gry komputerowe”

A. Edyk- Psut ,,Abecadło. Wierszyki o literkach”

E, Wójcik ,,Bajki o księżniczkach”

E. Safarzyńska ,,Bajki o dinozaurach”

E. Safarzyńska ..Bajki o konikach”

E. Safarzyńska ,,Kilka bajek o duszku Eugeniuszku”

E. Wójcik ,,Detektyw zagadka. Dziwny wtorek profesora Piątka”

E. Wójcik ,,Detektyw zagadka. Porwanie profesora Żabki”

E. Wójcik ,,Detektyw zagadka. Upiorna walizka”

I. Czarkowska ,,Detektyw zagadka . Zaszyfrowana wiadomość”

I. Czarkowska ,,Detektyw zagadka . Przygoda z duchami”

I. Czarkowska ,,Detektyw zagadka . Tajemnica Zielonej skarpetki”

P. Zarawska ,,Wieczór wróżb”

A. Paszkiewicz ,,Językowe wygibasy. Wierszyki dla dzieci”

A. Edyk – Psut ,,Wierszyki zgadywanki dla dzieci”

A. Edyk ,,Biegam, skaczę, pływam. Wierszyki o sporcie”

M. Konopnicka i in. ,,Cztery pory roku – wiersze dla dzieci”

M. Konopnicka  i in. Wierszyki na deser”

D. Strzemińska ,,Co kraj to obyczaj – wiersze dla dzieci”

A. Paszkiewicz ,,Językowe wygibasy – wierszyki dla dzieci”

D. Strzemińska – Więckowiak ,,Kim zostanę ?- wierszyki o zawodach”.

 

 

Dzień Bezpiecznego Internetu

Drodzy rodzice,

W związku ze zbliżającym się ogólnoświatowym Dniem Bezpiecznego Internetu, chcielibyśmy przybliżyć zagadnienie bezpieczeństwa w sieci.

Bezpieczeństwo w sieci wiąże się z zabezpieczaniem swoich danych, czyli informacji o sobie i swoich bliskich, takich jak adres, imię i nazwisko, numer telefonu oraz zdjęcia.

“Fear of missing out”(FOMO), czyli strach przed pominięciem „czegoś ważnego”, to zjawisko, które istnieje od zawsze, a obecnie powiązane jest z popularnością mediów społecznościowych i potrzebą bycia stale na bieżąco. Młodzi ludzie na bieżąco udostępniają swoje zdjęcia i nawzajem je komentują, często zapominając o zabezpieczeniu swojego profilu na portalach społecznościowych. Nie chronienie swoich danych może mieć przykre konsekwencje w przyszłości. Przestępstwa w sieci określane są mianem cyberbullyingu lub cyberprzemocy, jest to nic innego jak wykorzystanie technologii komunikacyjnej w celu rozpowszechniania aktów przemocy i czynienia szkody emocjonalnej adresowanej wobec innych. Ofiara takich aktów może nie być świadomą kto jest agresorem, w połowie przypadków ofiara zna agresora. Nie wszystkie formy cyberbullyingu są jednakowo niepokojące lub groźne. Wśród nich wyróżnić możemy:
Zapłon, Spalenie (wzniecanie kłótni/ konfliktów online używając agresywnego, obraźliwego języka),

Molestowanie (poniżające wiadomości, coś jak pośredni bullying),

Oczernianie (wysyłanie lub publikowanie okrutnych plotek o osobie, wymierzonych w jej reputację),

Wykluczanie (z grup online, np. na forum),

Personifikacja / Aktor (udawanie kogoś innego, zachowywanie się w sposób ryzykowny, szkodzenie reputacji osoby),

Cyberstalking (ciągłe, obsesyjne kontrolowanie i śledzenie aktywności online). 
Cybergroźby są kierowane bezpośrednio lub w formie “dystresującego komuniaktu”, w którym osoba pisząca podkreśla swoją złość i może rozważać skrzywdzenie kogoś innego, siebie lub odbiorcę komunikatu, albo grozić popełnieniem samobójstwa.

Sexting- termin stosowany w sytuacjach wysyłania prowokacyjnych seksualnie obrazów siebie lub teksty wyraźnie o tematyce seksualnej. Więcej uwagi poświęca się tworzeniu obrazów o takim kontekście, ze względu na łatwość zrobienia takiego zdjęcia i ryzyka, na jakie się narażają młode osoby.

Zagadnienie to dotyczy zarówno dziewcząt, jak i chłopców. Zachęcamy do obejrzenia materiałów dostępnych na stronie DBI. w filmie zawarte są dane statystyczne, informacje związane z sekstingiem oraz w konsekwencji z cyberprzemocą.

https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne/materialy-multimedialne/seksting-rejestrowanie-wysylanie-upublicznianie-nagich-zdjec-przez-mlodziez.html

 

 Zachęcamy do zapoznania się z broszurami i poradnikami dostępnymi na stronie organizatora akcji Dzień Bezpiecznego Internetu.

https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne/poradniki-i-broszury.html

Znajdziecie tam państwo broszury i poradniki na tematy:

FOMO Jak sobie z tym radzić (Fear of Missing Out - obawę że coś nas ominie) i sposoby radzenia sobie z nimi.

Radzenie sobie z cyberprzemocą

Pomoc ofiarom cyberprzemocy

Pięć kroków do prywatności

Emoji - wyraź siebie

Broszura „Jak postępować w przypadku (cyber) przemocy?”

Broszura „Fakt czy Fake”

Kompedium ,,Bezpieczeństwo dzieci online"

Szczególnie polecamy broszurę „Zostań znajomym swojego dziecka” oraz film dostępny na stronie

https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne/materialy-multimedialne/zostan-znajomym-swojego-dziecka.html

 

Źródła:

https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne.html

http://pol.tabby.eu/co-to-jest-cyberbullying.html

 

 

Joomla templates by a4joomla