Aktualności
Zaproszenie
- Szczegóły
- Odsłony: 1836
Warsztaty logopedyczne
Serdecznie zapraszam rodziców dzieci z grupy maluszków i starszaków na warsztaty logopedyczne, które odbędą się w Przedszkolu im. Pszczółki Mai w Woli Gułowskiej.
- W dniu 12.03.2019 r. o godz. 12.30 odbędą się warsztaty dla grupy starszaków;
- W dniu 15.03.2019 r. o godz. 12.30 odbędą się warsztaty dla grupy maluszków.
Dzieci przynoszą ulubioną maskotkę.
Logopeda
Monika Suska
II Wewnątrzszkolny Turniej Piłki Siatkowej
- Szczegóły
- Odsłony: 1636
14 lutego.2018 r. na hali sportowej w Zespole Szkół im. Gen. Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej odbył się II Wewnątrzszkolny Turniej Piłki Siatkowej klas VII, VIII i Gimnazjum. Turniej cieszył się dużym powodzeniem wśród uczniów. W zmaganiach sportowych wzięło udział 4 drużyny mieszane. Gra odbywała się systemem „każdy z każdym” do 2 setów. Zaangażowani w organizację turnieju zostali uczniowie , którzy pełnili funkcję sędziów liniowych oraz technicznych. Byli to: Emilia Jazurek, Natalia Jawoszek, Milena Jazurek, Wiktoria Kasak, Antonina Kozłowska.
Pierwsze miejsce zajęła drużyna „Team Banana’’ w składzie:
1. Piotr Brodowski III G – kapitan
2. Maria Brodowska III G
3. Karolina Madej VIII SP
4. Joanna Sobieszek VI SP
5. Rafał Bancerz III G
6. Jakub Wesołowski III G
7. Arkadiusz Beczek VII SP
Drugie miejsce zajęła drużyna ,,Drużyna A’’ w składzie:
1. Mateusz Gozdera VIII SP – kapitan
2. Maja Dzido VIII SP
3. Julia Grzechnik VIII SP
4. Maja Skurka VIII SP
5. Michał Sienkiewicz VIII SP
6. Michał Szałkowski VIII SP
7. Marcin Sierakowski VIII SP
Trzecie miejsce zajęła drużyna „Pokemony‘’ w składzie:
1. Krystian Turek III G – kapitan
2. Sylwia Omelańczuk III G
3. Dominika Adameczek III G
4. Karolina Chachaj VIII SP
5. Mateusz Mioduchowski III G
6. Arkadiusz Szczęsny III G
7. Kamil Gruza VIII SP
Czwarte miejsce zajęła drużyna „Rzeżuchy‘’ w składzie:
1. Bartek Bujak III G – kapitan
2. Daria Redas III G
3. Gabriela Szałkowska VIII SP
4. Aleksandra Lemieszek VIII SP
5. Maria Stempniak VIII SP
6. Klaudia Ręcławowicz III G
7. Igor Mioduchowski VII SP
Każda z drużyn kierowała się zasadami fair play oraz z zapałem walczyła o zwycięstwo. Wszyscy uczestnicy otrzymali słodki upominek, a przedstawiciele grup dyplom symbolizujący miejsce, które uzyskała grupa.
Zaproszenie
- Szczegóły
- Odsłony: 1912
Zapraszamy uczniów klas VII, VIII i III gimnazjum do udziału w
II WEWNĄTRZSZKOLNYM TURNIEJU PIŁKI SIATKOWEJ DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW
19.03.2019
REGULAMIN
1. ORGANIZATOR
Organizatorami turnieju są nauczyciele wychowania fizycznego.
2. CEL ORGANIZOWANIA TURNIEJU
a) popularyzacja piłki siatkowej wśród młodzieży,
b) aktywny wypoczynek,
c) dobra zabawa wszystkich uczestników turnieju,
d) krzewienie sportowej rywalizacji w duchu „fair play”,
e) wyłonienie najlepszych zespołów, graczy.
3. TERMIN I MIEJSCE ROZGRYWANIA TURNIEJU
Turniej odbędzie się 19 marca 2019 r. w Zespole Szkół w Woli Gułowskiej
4. ZASADY I WARUNKI UCZESTNICTWA
a) warunkiem udziału w turnieju jest dokonanie zgłoszenia do 15 marca 2019r.,
b) zgłoszenia są przyjmowane na karcie zgłoszeń,
c) w turnieju mogą wziąć udział wyłącznie uczniowie gimnazjum i klasy VIII, VII,
d) w skład drużyny wchodzi min. 6 zawodników + 1 osoba rezerwowa (w tym drużyna składa się po dwóch zawodników/ zawodniczek z każdej klasy),
e) drużyna powinna posiadać: swoją nazwę, wyznaczonego kapitana,
f)liczba drużyn jest nie ograniczona,
g) zawodnicy biorą udział w zawodach na własną odpowiedzialność.
5. SYSTEM ROZGRYWEK
a)system rozgrywania turniejów jest uzależniony od liczby zgłoszonych drużyn,
b) harmonogram i system rozgrywek zostanie przedstawiony uczestnikom w dniu turnieju.
6. SPRAWY DYSCYPLINARNE
a) zawody zostaną zweryfikowane jako przegrana bez gry (walkower) w przypadku gdy:
zawodnik/drużyna nie stawi się do zawodów lub spóźni się więcej niż 5 minut;
drużyna stawi się do rozpoczęcia ze zbyt małą liczbą zawodników;
drużyna schodzi z boiska lub dekompletuje się przed zakończeniem spotkania;
b) drużyna będzie wykluczona z turnieju za niesportowe zachowanie przez zawodników.
c) dyskwalifikacja powoduje, że dotknięta nią drużyna lub jej członkowie nie mogą brać udziału w dalszej części rozgrywek;
d) strata piłki następuje, gdy zawodnik używa piłki w niewłaściwy sposób;
e) po utracie piłki podajemy ją dołem do przeciwnej drużyny.
7. STRUKTURA GRY
Punkt zdobywa zespół, który umieści piłkę w polu przeciwnika, jeżeli przeciwnik popełni błąd lub gry zespół straci piłkę. Każda akcja kończy się punktem. Zasadą jest, że piłkę zagrywa drużyna zdobywająca punkt. Set wygrywa drużyna, która zdobędzie 25 punktów, chyba, ze wynik wynosi 24-24, wtedy gra się do zdobycia przewagi dwóch punktów przez jedną z drużyn. Specjalnym setem jest tzw. „tie break”, który kończy się po zdobyciu 15stego punktu. Zespół wygrywa mecz, jeżeli wygra 3 sety. W przypadku wyniku 2-2 w setach, rozgrywany jest wspomniany tie break. Zawodnicy muszą zajmować określone na boisku pozycje. Trzech z nich znajduje się w linii obrony, a trzech w linii ataku. Zawodnik z linii obrony musi znajdować się dalej od siatki, niż jego odpowiednik z linii ataku. Podczas przejęcia zagrywki następuję rotacja zawodników, czyli ich przesunięcie o 1 pozycję dalej według wskazówek zegara.
8. PRZEBIEG GRY
Piłka jest w grze, gdy zostanie zagrana przez zawodnika zagrywającego. Piłka jest poza grą, gdy sędzia przerywa akcję gwizdkiem. Piłka jest w boisku, kiedy dotyka jego powierzchni, a jest autowa, gdy dotyka powierzchni innej niż pole gry. Każdy zawodnik może odbić piłkę tylko raz, chyba że między jego odbiciami, piłkę odbija inny zawodnik. Zawodnicy nie mogą dotykać siatki, ani przekraczać linii środkowej. Jest to traktowane jako błąd. Podczas zagrywki piłka musi zostać uderzona dowolną częścią ręki podczas jej podrzucenia lub opuszczenia. Zawodnik podczas wykonywania zagrywki musi znajdować się poza linią 9 metra. Za atak uznaje się wszystkie zagrania, które kierują piłkę na stronę rywala oprócz zagrywki i bloku. Zawodnik linii ataku może atakować piłkę znajdującą się nad jego polem gry, natomiast linii obrony podczas, gdy piłka znajduję się na dowolnej wysokości poza polem ataku. Zawodnik linii obrony podczas ataku nie może przekroczyć linii trzeciego metra. Podczas zagrywki, drużyna przeciwna nie może atakować bezpośrednio piłki, musi nastąpić rozegranie. Blokowanie polega na zablokowaniu piłki atakowanej przez przeciwnika poprzez wyciągnięte ręce. W bloku może uczestniczyć maksymalnie trzech zawodników z linii ataku. Podczas bloku nie można dotknąć siatki, ani przełożyć rąk na drugą stronę siatki.
9. PRZERWY W GRZE
Każdy zespół ma prawo do przerwy na odpoczynek po zakończeniu seta. Po zakończeniu każdego seta następuje zmiana pola.
10. SĘDZIOWIE
a) mecze turnieju prowadzą sędziowie – nauczyciele wychowania fizycznego b)regulamin turnieju zobowiązuje wszystkich sędziów do: nienagannego wypełniania obowiązków sędziego, reagowania na wszelkie objawy niesportowego zachowania zawodników bądź drużyn.
11. NAGRODY
a) wyniki turnieju z przebiegu rozgrywek zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń,
b) za zajęcia I, II i III miejsca zespoły otrzymają oceny cząstkowe z wychowania fizycznego,
c) wszystkie drużyny otrzymają okolicznościowe dyplomy.
10. UWAGI KOŃCOWE
a) organizator turnieju; zapewnia warunki do przeprowadzenia rozgrywek, nie ponosi odpowiedzialności za wypadki zaistniałe nie z jego winy, nie bierze odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatniach oraz hali,
b) drużyna ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone przez jej zawodników bądź osoby im towarzyszące,
c) zawodnicy oraz drużyny uczestniczące w rozgrywkach, obowiązani są do zapoznania się z regulaminem, przestrzegania jego postanowień i przestrzegania przepisów gry,
d) w przypadku zmiany regulaminu startujące drużyny zostaną o tym powiadomione,
e) w sprawach spornych nie objętych regulaminem decyzje podejmuje organizator.
CZAS NA AKTYWNĄ PRZERWĘ!
- Szczegóły
- Odsłony: 1933
Zapraszamy Wszystkich uczniów do spędzania długich przerw w sposób aktywny i przy nutce waszej ulubionej muzyki.
- Samodzielnie możecie wybrać dyscypliny sportowe, ustalić zasady i wyznaczyć spośród siebie sędziów.
- Możecie zaproponować głosowanie, w którym wybierzecie swoją ulubioną formę ruchu na przerwie, uzasadniając, dlaczego waszym zdaniem jest nie tylko najlepsza, ale i najbezpieczniejsza.
- Uczniowie z każdej klasy robią na terenie szkoły zdjęcia przedstawiające najciekawsze i zarazem najbezpieczniejsze pomysły na ruch podczas przerwy, którą każdy może obejrzeć na stronie internetowej szkoły.
- Miejsce: sala gimnastyczna.
Harmonogram „ Aktywnych przerw”
Rozwijamy kompetencje kluczowe
- Szczegóły
- Odsłony: 1792
Rozwijamy kompetencje kluczowe uczniów to dwuletni cykl zajęć prowadzonych w naszej szkole w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.
Wśród szeregu zajęć są zajęcia z przyrody i zajęcia rozwijające z biologii. Głównym celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i uzdolnień w zakresie kompetencji kluczowych, jak również zwiększenie skuteczności nauczania poprzez stosowanie aktywnych metod i różnych form pracy. Innymi celami są rozbudzanie pasji badawczej, rozbudzenie ciekawości otaczającego świata i współpraca w grupie. Na zajęciach uczniowie pracują z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki udziałowi w programie np. komputery, tablice interaktywne, klucze do oznaczania roślin i zwierząt i inne.
Oto niektóre z zajęć.
Świat w powiększeniu, czyli obserwacje za pomocą mikroskopu.
Uczniowie doskonalili umiejętność mikroskopowania. Poznali techniki mikroskopowania, wykonywali samodzielnie preparaty oraz oglądali gotowe preparaty. Wcześniej przygotowywali hodowle np. pantofelka.
Składniki odżywcze i ich funkcja.
Na zajęciach uczniowie wykonali plakaty dotyczące źródeł, znaczenia, skutków nadmiaru i niedoboru poszczególnych składników.
W drugiej części zajęć wykrywali składniki pokarmowe w poszczególnych pokarmach.
Od komórki do organizmu.
Zajęcia dotyczyły budowy organizmu ludzkiego. Uczniowie zaszeregowali człowieka w systematyce. Następnie przyporządkowywali narządy do układów narządów, zapoznawali się z ich rolą i lokalizowali narządy na sylwetce człowieka.
Parki narodowe w Polsce.
Zajęcia warsztatowe, poświęcone formą ochrony przyrody ze szczególnym naciskiem na parki narodowe. W ramach tych zajęć uczniowie poznali parki narodowe w naszym kraju. Korzystając z Internetu, księgozbioru z biblioteki szkolnej wykonali i zaprezentowali prezentacje multimedialne wybranego parku narodowego, które zaprezentowali wykorzystując tablicę interaktywną.
Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach.
Celem zajęć było nabycie wiedzy i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz postępowania w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia. Uczniowie uczyli się, jak postępować w przypadku omdlenia, zadławienia, krwotoku z nosa, oparzenia, złamania i urazu stawów, wstrząśnienia mózgu oraz urazach głowy i kręgosłupa. Pod opieką nauczyciela dokonywali oceny stanu zdrowia poszkodowanego, uczyli się jak skutecznie wezwać pomoc. Wykorzystując fantom uczyli się, jak pomóc rannemu, który nie oddycha. Zajęcia uświadomiły dzieciom, jak istotne korzyści płyną z posiadania umiejętności udzielania pierwszej pomocy osobom potrzebującym.
Matematyka – TO LUBIĘ !
- Szczegóły
- Odsłony: 1816
Uczniowie klasy III edukacji wczesnoszkolnej pod kierunkiem pani Ewy Madoń uczestniczą w zajęciach matematycznych w ramach projektu „Rozwijamy kompetencje kluczowe uczniów w Szkole Podstawowej w Woli Gułowskiej”. Spotkania projektowe mają charakter zajęć pozalekcyjnych, a ich celem jest kształtowanie kreatywności, logicznego myślenia, wnioskowania, stosowania wiedzy oraz umiejętności matematycznych do rozwiązywania problemów i zadań praktycznych. Udział w projekcie poszerza ofertę edukacyjną szkoły, a jednocześnie sprzyja wspieraniu zdolności i zainteresowań naszych uczniów.
Dzieci chętnie biorą udział w zajęciach, na których mogą „odkryć” matematykę na nowo podczas gier, zabaw logicznych i konstrukcyjnych, rozwiązywania ciekawych zadań. Tematyka zajęć obejmuje te treści, które szczególnie uczniów interesują. Trzecioklasiści lubią zadania związane z geometrią przestrzenną, konstruowanie według własnej inwencji oraz dokonywanie pomiarów (ważenie, mierzenie objętości, długości, temperatury). Dzieci chętnie manipulują materiałem poglądowym, porównują, badają różne zależności w czasie zabaw. Z zapałem sięgają po gry edukacyjne, które skutecznie i w atrakcyjny sposób wpływają na umiejętności rachunkowe, spostrzegawczość, skupianie uwagi. Podczas spotkań dostrzegają, że matematyka nie ogranicza się tylko do rozwiązywania zadań podręcznikowych, ale spotykamy ją w wielu dziedzinach życia codziennego, nawet w zabawie.
Niewątpliwym walorem zajęć jest mała liczebność grup, która sprzyja indywidualizacji pracy oraz rozwijaniu umiejętności współdziałania podczas rozwiązywania zadań. Dzieci nawiązują bliższe relacje rówieśnicze, uczą się współpracy i pomocy koleżeńskiej. Należy również nadmienić, iż uczniowie przejawiający trudności w opanowaniu umiejętności matematycznych określonych w podstawie programowej mogą swoja wiedzę uzupełnić i utrwalić w tych obszarach, które sprawiają im najwięcej kłopotów.
W imieniu uczniów i rodziców serdecznie dziękujemy dyrekcji szkoły – p. Jolancie Goleń oraz p. Przemysławowi Sala za możliwość uczestniczenia w projekcie.