Aktualności
Organizacja kształcenia na odległość od 27.01.2022 r.
- Szczegóły
- Odsłony: 2273
w Szkole Podstawowej od 27.01.2022 r. do 11.02.2022 r.
Szanowni Rodzice/Opiekunowie Prawni,
Od 27 stycznia 2022 r. do 11 lutego 2022 r. uczniowie klas V-VIII Szkoły Podstawowej w Woli Gułowskiej będą realizować obowiązek szkolny w formie kształcenia na odległość.
Uczniowie klas I-IV uczestniczą w zajęciach stacjonarnych w szkole na dotychczasowych zasadach.
Ferie zimowe w województwie lubelskim trwają od 14 do 27 lutego 2022 r.
W związku z realizacją kształcenia w formie zdalnej zwracamy się do Państwa z prośbą o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. W klasach V-VIII uczniowie będą realizować zadania zgodnie z planem zajęć, który obowiązywał do tej pory. Wszystkie zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams. Każdy uczeń otrzymał indywidualny login oraz hasło do platformy oraz został przeszkolony w zakresie jej użytkowania. Większość zajęć będzie prowadzona w formie wideokonferencji.
Aby ułatwić korzystanie z platformy Microsoft Teams, opracowaliśmy instrukcję dla uczniów:
Microsoft Teams – instrukcja dla uczniów
2. Nauczyciele będą odnotowywać obecność uczniów na zajęciach na podstawie zrealizowanych zadań oraz uczestnictwa w lekcjach prowadzonych w formie wideokonferencji. Wszyscy uczniowie mają obowiązek systematycznego wykonywania zadań publikowanych przez nauczycieli oraz uczestniczenia w lekcjach w formie wideokonferencji. Jeżeli Państwa dziecko z jakiegoś względu nie będzie mogło danego dnia uczestniczyć w zajęciach, należy powiadomić o tym wychowawcę.
3. Jeżeli Państwa dziecko nie ma dostępu do komputera lub tabletu z Internetem, a rodzic nie jest w stanie mu tego zapewnić, należy jak najszybciej powiadomić o tym szkołę (jeśli ta informacja nie została przekazana wcześniej do szkoły).
4. Praca uczniów w okresie kształcenia na odległość będzie oceniana. Nauczyciel jest jednak zobowiązany wcześniej poinformować ucznia o tym, co będzie oceniane oraz jakie są kryteria oceniania. Państwa dziecko nie będzie oceniane negatywnie jeśli nie będzie mogło wykonywać zadań ze względu na problemy techniczne np. z komputerem, Internetem. Rodzic/Opiekun prawny powinien jednak niezwłocznie poinformować nauczyciela/wychowawcę, że takie problemy wystąpiły. W sprawie oceniania można kontaktować się z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny.
Instrukcja dla rodziców – dziennik Vulcan
5. Państwa dziecko ma możliwość uzyskiwania dodatkowych wyjaśnień do zadań od nauczyciela. W każdej chwili może napisać do niego wiadomość na Microsoft Teams lub dzienniku elektronicznym. Nauczyciele pełnią dyżury na dzienniku elektronicznym w czasie swoich zajęć i wtedy odpowiadają na pytania na bieżąco. Jeśli Państwa dziecko napisze wiadomość w innym czasie, uzyska odpowiedź tak szybko, jak to będzie możliwe.
6. Każdy rodzic i nauczyciel może kontaktować się ze szkolnym psychologiem oraz pedagogiem. Najprostszym sposobem na kontakt jest wysłanie wiadomości na dzienniku elektronicznym. Można również poprosić wychowawcę Państwa dziecka o kontakt z wyżej wymienionymi specjalistami. Istnieje możliwość rozmowy z psychologiem i pedagogiem w formie wideokonferencji po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania poprzez dziennik elektroniczny.
7. Jeśli Państwa dziecko korzystało z dodatkowych zajęć rozwijających lub/i zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia te będą również prowadzone w formie kształcenia na odległość z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams.
8. W przypadku uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek:
1) zorganizować dla tych uczniów zajęcia w szkole lub
2) umożliwić tym uczniom realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
Potrzeby w tym zakresie należy zgłaszać do sekretariatu szkoły (25 755 02 08) lub wychowawcy klasy.
9. Nauczyciele, realizując kształcenie na odległość, są zobowiązani do dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia:
1) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym,
2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia;
3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii;
4) nieposiadającego orzeczenia lub opinii wymienionych w pkt 1–3, który jest objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów.
10. Podczas zajęć uczniowie powinni stosować się do poniższych zasad:
Zasady zachowania podczas lekcji online
11. Uczniowie klasy VIII mogą uczestniczyć w stacjonarnych konsultacjach przedmiotowych z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego. Potrzebę konsultacji można zgłosić u nauczyciela poprzez dziennik elektroniczny lub platformę Microsoft Teams. Konsultacje odbywają się z zachowaniem reżimu sanitarnego.
12. Biblioteka szkolna funkcjonuje na dotychczasowych zasadach.
13. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z wychowawcą klasy lub dyrektorem szkoły poprzez dziennik elektroniczny.
Dyrektor Zespołu Szkół
im. gen. Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej
Zasady organizacji zajęć z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość w Zespole Szkół im. gen. Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej
KLIKNIJ TUTAJ
KLIKNIJ TUTAJ
KLAUZULA INFORMACYJNA - ZDALNE NAUCZANIE