1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

Propozycje czytelnicze dostępne w bibliotece szkolnej

Propozycje czytelnicze

dostępne w bibliotece szkolnej

Asa Lind „Piaskowy wilk”

     Rozglądasz się za ciekawą lekturą dla swojego przedszkolaka lub ucznia klas początkowych? "Piaskowy wilk" z pewnością przypadnie mu do gustu. To zbiór dynamicznych, interesujących i niedługich opowiadań. Całość uzupełniają minimalistyczne ilustracje budujące klimat tych historii. Książka znakomicie sprawdza się jako lektura na dobranoc, którą można czytać na głos. Należy też zwrócić uwagę na język opowieści. Autorka bawi się słowami w taki sposób, jak dzieci. To, niewątpliwie dodaje uroku tej lekturze. Przygody Piaskowego Wilka oraz Karusi są uwielbiane przez Czytelników z wielu zakątków świata. Dzięki tej książce dzieci poznają świat, a dorośli lepiej rozumieją swoje pociechy.

Czytaj więcej: Propozycje czytelnicze dostępne w bibliotece szkolnej

Zajęcia specjalistyczne

     W naszej szkole organizowany jest pełen wachlarz dodatkowych zajęć. Zajęcia które rozwijają zainteresowania uczniów, pasje, pomagają usystematyzować wiedzę, nadrobić zaległości oraz takie które wspomagają rozwój osobowości, umiejętności społecznych i emocjonalnych.

     Co nas wyróżnia? Każdy z nauczycieli stara się uatrakcyjnić swoje zajęcia, wzbudzić u uczniów motywację i chęć do współpracy.

Czytaj więcej: Zajęcia specjalistyczne

Poranny krąg

„Kiedy podchodzę do dziecka, wzbudza ono we mnie dwa rodzaje uczuć:

 czułość wobec tego, kim jest

i szacunek dla tego, kim może się stać”.

Jednym z ciekawszych sposobów pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi jak i zdrowymi jest metoda „Porannego kręgu”.

      13 października klasa VII przywitała jesień metodą Porannego Kręgu.  Zajęcia zawierały elementy stymulacji polisensorycznej. Poranny krąg jest metodą, która obejmuje swym zasięgiem  wszystkie zmysły: dotyk, wzrok, słuch, węch i smak. Proponowane w niej oddziaływania mają aktywizować zmysły w sposób odmienny dla każdej pory roku. Głównym celem zajęć było pobudzenie ukierunkowanej aktywności uczniów,  zaufania,  poczucia bezpieczeństwa, a także integracji z nauczycielem.

Czytaj więcej: Poranny krąg

MEDIACJE

Czytaj więcej: MEDIACJE

Konkurss plastyczny

     Uczniowie klas I-III z sukcesem przystąpili do gminnego konkursu plastycznego „Moja rodzinna miejscowość i okolica podczas II wojny światowej”, którego organizatorem był Dom Kultury – Pomnik Czynu Bojowego Kleeberczyków w Woli Gułowskiej. Najpierw odbyły się eliminacje na poziomie klas. Uczniowie pod życzliwym okiem wychowawczyń wykonali różnymi technikami prace konkursowe. Rysunki naszych uczniów uzyskały uznanie w oczach jury konkursowego. Nagrodzone miejsca zajęli:

I miejsce – Alicja Grosiak klasa II

II miejsce – Jan Syroka klasa III

III miejsce – Michał Mazur klasa II

wyróżnienie – Krystian Potęga I

Gratulujemy zwycięzcom, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i życzymy powodzenia w kolejnych konkursach!.

Czytaj więcej: Konkurss plastyczny

„Jak przygoda, to tylko w Warszawie”

     Uczniowie klasy III uczestniczyli w integracyjnej wycieczce do Warszawy, która odbyła się 29 września. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. To miejsce pamięci o Janie III, królu i wojowniku. Z ogromnym zainteresowaniem zwiedzaliśmy pałacowe apartamenty oprowadzani przez panią przewodnik. Następnie uczestniczyliśmy w warsztatach historycznych pt. „Z wizytą u króla”. Chociaż król nie podjął nas w swojej rezydencji osobiście, to dobrze go poznaliśmy, spacerując po komnatach, w których i on przebywał ponad 300 lat temu. Dowiedzieliśmy się, ile książek zgromadził w królewskiej bibliotece i co lubił czytać. Na chwilę wcieliliśmy się też w XVII-wiecznego szlachcica, wkładając żupan i kontusz.

Czytaj więcej: „Jak przygoda, to tylko w Warszawie”

Joomla templates by a4joomla